Saltsjöbaden Parkourgrupp

Välkommen till medlemssidan för vår parkourgrupp i Saltsjöbaden

Här kommer vi skriva särskilda saker att tänka på, eventuella nyheter och om det sker några ändringar i mötesplats. Till höger kan ni även göra frånvaroanmälan vid sjukdom.

Bra att tänka på:
– Bra skor är gymnastikskor, löparskor eller sneakers. De mesta fungerar så länge de är mjuka och bekväma.
– Vi kommer alltid vara utomhus, så se alltid till att ha på sig kläder som passar vädret.
– Våren är runt hörnet, men inte här helt än! Så kom ihåg att ta med er ordentligt med kläder så barnen inte blir kalla under passet. En extra jacka som är lätt att ta av sig under passet för att ta på sig igen när de går hem, brukar räcka.
– Det skulle underlätta mycket i vår undervisning om prylar likt mobiltelefoner, sparkcyklar, ‘hoverboards’ m.m. lämnas hemma under träningen. De skapar onödig distraktion inte bara hos ägaren, utan även hos de andra eleverna.
– Om ett barn har tillåtelse att gå hemifrån så behövs ett skriftligt godkännande av föräldrarna. Räcker att maila oss på info@qualitymovement.se en gång om ert barn alltid får gå hem själv efter passet.
– Ta inte med större väskor än vad man kan springa med.
– Ta med gott om vatten för att dricka under passet.

Kontakt

Frågor eller Sjukanmälan

Då vintersäsongen kommit igång ordentligt och kylan är daglig så kan det vara bra med en liten text för hur vi hanterar träning ute i sådant väder, även om det inte är långt kvar på parkourtermingen.

#1 att tänka på är att vi bygger och behåller värmen inifrån och ut

Detta kommer resultera i stora skillnader beroende på vilken del av passet vi är på. När man är mitt i passet där det är som mest intensivt så kommer kroppen att behöva mindre hjälp än i uppmjukning och nedvärmnings stadiet. Det rekomenderar därför starkt att ha på sig fler tunna lager som man kan ta av och sätta på under passets gång hellre än endast en huvudsaklig värmekälla som en stor jacka där det blir för varmt eller för kallt. Med det sagt, så är det mycket bra att ha med sig en jacka som man kan ha på till och från träning när kroppen är lite lugnare.

#2 värme försvinner utåt

Fötter och händer brukar vara det som blir kallast först därför är det viktigt att ha på sig ett ordentligt par strumpor (som fortfarande bidrar till rörlighet) och har med sig några bra fingervantar, dessa behöver inte vara på hela tiden, men håll de torra och i jackfickan om ni inte använder dessa så det är redo att värma upp er.

Värst är nog huvudet dock, en otrolig massa värme från kroppen försvinner från toppen av huvudet om man inte har med sig en mössa, ytterst viktigt. Något för halsen är också bra att ha.

#3 Rörlighet

Varför vi inte vill ha på oss en tjock jacka som inte går att röra sig i är också för att vi ska kunna ha en effektiv träning, detta gäller skor också, undvik stövlar och snöskor om möjligheten finns, det förhindrar rörelse i fotleder och ökar skaderisk, vilket är onödigt då det redan finns risk för halka. Sätt hellre på ett extra pår strumpor för värmens skull.

#4 vatten

Vatten ska som vanligt vara med, är ni rädda för att denna kommer frysa till is så är det bara att hälla i ljummet vatten i vattenflaskan så ska det gå bra

Jag hoppas att denna information hjälper och jag ser fram emot de sista passen med er innan julen kommer.

Click edit button to change this text.

Coacherna för gruppen

Brandon Lee James Sandén
Brandon Lee James SandénCoach
Brandon började träna med Quality Movement 2012 och utvecklades snabbt. Ganska snabbt började han hjälpa till på träningarna och var tidigt en assisterande coach på våra klasser. Ett tag senare började han lära ut Parkour hos andra föreningar men har nu kommit tillbaka till Quality Movement igen för att lära ut och delta och arbeta med utvecklingen av organisationen.

Nästa träning

December, 2017

Sortera efter
Fre1dec17:00- 18:00Avancerat 8-12 år17:00 - 18:00 Årstaberg